HR ketel

Direct contact met een cv-monteur? Vul dan het formulier in!

Als u iets leest of hoort over hoogrendementsketels dan gaat dit vaak over het verantwoord verwarmen van uw woning. Een HR ketel werkt op aardgas en hebben een hoger rendement dan de standaard ketels. De aanschaf van een hoogrendementsketel vraagt om een investering. Maar doordat de ketel een hoger rendement heeft, hebt u deze investering in een korte tijd zo weer terug verdiend. Hoe groot de investering is, dat is afhankelijk van uw wensen. Deze ketels zijn verkrijgbaar in verschillende prijsklassen.

Waar komt de term hoog rendement vandaan?

De waterdamp die vrijkomt bij de hoogrendementsketel draagt warmte over. Deze warmte ontstaat door het koude water in de warmtewisselaar. Een deel van de waterdamp gaat condenseren en geeft op die manier warmte af. Hierdoor gaat er minder energie verloren en wordt er met dezelfde hoeveelheid energie een beter rendement behaald. De restwarmte die normaal verloren gaat door de schoorsteen wordt bij een hoogrendementsketel gewoon gebruikt.

Verschillende merken

Er zijn veel fabrikanten die ketels aanbieden. Elk merk heeft zo zijn voor- en zijn nadelen. Zo zal het ene merk een stuk goedkoper zijn, maar is de kwaliteit misschien minder goed dan de duurdere HR ketels. Merken die in Nederland verkocht worden zijn: Remeha, Vaillant, AWB, Atag en Nefit. Dit zijn slechts een paar bekende spelers op de markt, er zijn echter veel meer aanbieders. Voordat u een willekeurige HR ketel aanschaft is het verstandig om u te verdiepen in de diverse merken en ketels. Een cv installateur kan u hierbij van dienst zijn.

Wat kost een hoogrendementsketel?

De prijs van een hoogrendementsketel is afhankelijk van het merk en de fabrikant van uw ketel. Als wij kijken naar een gemiddelde prijs van een gewone hoogrendementsketel of een HR plus ketel, dan moet u rekening houden met een prijs tussen de €1700,00 en de €2500,00.

Uw bedrijf op Kwieq.nl?

Bent u als cv ketel installateur op zoek naar nieuwe opdrachten? Kwieq biedt u de mogelijkheid om op no-cure, no-pay basis in contact te komen met consumenten en bedrijven.